Klik untuk TAMBAH PENDAPATAN

Sunday, May 9, 2010

BAJA MINDA

EXAMO

MAKANAN TERBAIK UNTUK MINDA

Pemakanan yang baik dan seimbang amat penting untuk perkembangan fizikal dan minda anak-anak pada masa akan datang.
Ini satu lagi antara makanan tambahan terbaik, yang memang saya telah amalkan untuk anak saya sebelum umurnya mencecah setahun sehingga sekarang sethn setengah. Makanan tambahan ini tidak mengandungi sebarang bahan chemicals atau 'drugs'.

Ia berasaskan homoepati dan dari bahan semulajadi serta tiada kesan sampingan. Rasanya lembut, natural, seperti gula-gula...dan sedap!!! Masuk mulut...kemam...terus cair...
Kecuali yg booster tu (CKM500 PLUS)...rasenye masih sedap cuma keras sikit mcm gula-gula..

So, untuk permulaan makanan tambahan bagi anak yg masih tidak boleh makan benda keras...jangan beli 1 set (CKM500 + CKM 500 PLUS) tapi beri anak makan Examo yang CKM500 jer dulu...

Tp kalau untuk anak-anak yang dah besar sikit...
Agak2 kalau kita  bagi makan gula-gula dah tak tercekik tu...
Bleh lar bagi Examo CKM500 + CKM500 PLUS (Booster) sekali, 1 set. Untuk kesan terbaik.(Recommended)


Examo CKM500 PLUS (Booster) ni fungsinya bagi mempercepatkan penyerapan dan tindakbalas CKM500 tu. Examo CKM500 PLUS ni a.k.a Booster (Botol hijau), makan seminggu sekali jer.  Examo CKM500 ni pulak (botol biru) kena makan hari2 ikut sukatan yang disyorkan mengikut peringkat umur.
Kalau orang dewasa mcm saya ni...kene amik yg pek EKONOPEK lebih jimat...dari beli asing2.
Anak saya yang setahun tu sangat suka makan CKM500 hari2. Kalau tak ada sukatannya...memang cepat habis satu botol..hehehe.
Saudara-mara saya telah lama mengamalkan makanan tambahan ini dan kesannya memang saya lihat sudah terbukti. Sebab itu makcik saya sanggup memperuntukkan duit setiap 3 bulan membeli EXAMO secara konsisten untuk memastikan yang terbaik bagi membesarkan anak-anaknya yang seramai 8 orang. Alhamdulillah...walaupun kehidupannya agak sukar ketika itu. Namun berkat doa, ikhtiar, dan pengorbanan serta kegigihannya memberi yang terbaik untuk anak-anaknya. Dengan izin Allah...kelapan-lapan anaknya semuanya mudah menerima pelajaran dan berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke IPTA. Malah, ada yang sudah tamat pengajian dan bekerja.


EXAMO seelok-eloknya hendaklah dimakan secara konsisten baru anda boleh nampak kesannya.
Bukanlah maksud bila anda makan Examo sahaja terus jadi pandai tanpa perlu datang ke kelas atau anda tidak perlu 'study' sebelum peperiksaan. BUKAN yerr anak-anak...
Mana ada ubat terus pandai dalam dunia ni...Ia kenalah juga seiring dengan usaha+ikhtiar. =)
Examo ini hanya boleh membantu merangsang pemikiran otak anda supaya jadi lebih cerdas, menajamkan pemikiran, memudahkan anda menghafaz dan mudah ingat apa yang dibaca...


Tercetusnya formula EXAMO ini pun, saya pernah terbaca diantara sebabnye oleh kerana Allahyarham Prof Dr Azizan pernah pada satu ketika mengalami masalah kelupaan yang teruk...kesukarannya mengingat no. plate dan lain-lain menyebabkan beliau telah membuat kajian selama bertahun2...maka terhasillah produk yg TERBAIK ini.
Lagi satu, kalau anda berhenti makan Examo ni pon...tiada kesan sampingan...Sebab examo fungsinya menggalakkan pertumbuhan ramisaraf aksosomatik dan aksodendritik pada sel neuron otak.
Alarr...yg macam akar-akar pokok dekat sel otak kita tu...kalau kite makan ni...umpama macam lagi byk lah akar-akar yg tumbuh dalam otak kita untuk menyimpan ingatan dan cepat ‘pick up’. Otak yang cerdas ialah yang banyak membentuk hubungan atau jalinan di antara ramisaraf-ramisaraf dendrit. Untuk membentuk hubungan atau jalinan yang banyak, otak itu mestilah mempunyai banyak ramisaraf.
Beruntunglah orang yang mempunyai banyak ramisaraf dendrit, sebab akalnya cerdas.
Oleh itu Examo diwujudkan sebagai BAJA...untuk menggalakkan lagi PERTUMBUHAN ramisaraf dalam otak kita. Garam tisu Biokimia yang terdapat dalam Examo CKM 500 juga membantu menyuburkan neuron. Manakala Nutrien saraf merupakan zat khusus untuk tujuan menggalakkan ramisaraf dendrit tumbuh subur.

“  EXAMO-CKM 500 adalah zat atau nutrien yang dapat menyuburkan otak. EXAMO-CKM 500 dirumus mengandungi nutrien saraf Kalsium Posfat dan Magnesium Posfat yang merupakan zat penggalak bagi menyuburkan pertumbuhan ramisaraf dindrit neuron otak. EXAMO-CKM 500 adalah merupakan nutrien saraf yang diperlukan untuk memulihkan tenaga otak bagi mendapatkan kesempurnaan fungsi otak, berfikir, mengingat dan sebagainya.

EXAMO-CKM 500 adalah dijamin paling berkesan, suci dan halal. Ia tidak mengandungi dadah dan dengan dengan itu tidak boleh mendatangkan kesan sampingan, tidak membahayakan kesihatan, tidak menimbulkan ketagihan. EXAMO-CKM 500 telah diujikaji oleh pihak Jabatan Kesihatan dan Keselamatan Masyarakat di England (Department of Health and Society Security, England).

EXAMO-CKM 500 selamat untuk kegunaan semua peringkat sama ada bayi, kanak-kanak, remaja, dewasa dan juga ibu yang hamil. Para saintis mendapati bahawa otak manusia mengandungi antara 12,000 juta hingga 15,000 juta sel otak neuron yang berfungsi. Setiap hari beribu-ribu sel di dalam tubuh dan otak akan mati. Sel-sel otak (neuron) yang mati tidak akan diganti dengan sel-sel baru.

Ketahuilah menurut kajian, zat Kalium Posfat dan Megnesium Fospat bertindak melambatkan kematian sel-sel otak ini.

Sejak dipasarkan kepada umum pada tahun 1983, EXAMO-CKM 500 telah mendapat sanjungan dan banyak digunakan oleh kanak-kanak tadika, penuntut sekolah, kolej dan universiti sama ada dalam negeri mahupun luar negeri."


Oleh kerana ia berasaskan homoepati dan bahan semulajadi...
Beberapa perkara penting perlu dielakkan sewaktu pengambilan Examo. Antaranya adalah :
a) Sekiranya anda mengambil ubat lain selain dari produk Examo ini. Pastikan jarakkan pengambilan ubatan ini secara berasingan. Ini kerana kekuatan ubat hospital atau ubat yang mengandungi 'chemicals' atau 'Drugs' dapat menawarkan khasiat yang ada pada ubat Examo.
b) Produk Examo tidak boleh dimakan dengan menggunakan tangan atau sudu besi. Seperti yang telah diketahui ubat homoepati tidak blh menggunakan sudu kerana dikhuatiri khasiatnya akan hilang. Cara terbaik adalah dengan meletakkan butiran Examo pada penutup botol Examo tersebut kemudian terus masukkan ke dalam mulut.
c) Elakkan makan makanan yang berunsur kafein, jeruk, asam atau maggi. 


PAKEJ EKONOPEK mengandungi set lengkap pemakanan minda dan lebih jimat dari beli berasingan !!!


  • PAKEJ EKONOPEK terdiri daripada EXAMO CKM500 dan EXAMO CKM500 PLUS (BOOSTER)
  • CKM500 perlu diambil setiap hari mengikut sukatan yang disyorkan dan isi pilnya lembut.
  • CKM500 PLUS merupakan booster yang perlu diambil seminggu sekali shj dan isi pilnya agak keras seperti gula-gula.
  • Tanpa CKM500 PLUS kadar penyerapan dan tindakbalas CKM500 agak lambat dan kurang berkesan. 
  • Harga PEK EKONOPEK jauh lebih murah iaitu 1 SET = RM86.00 berbanding dengan beli berasingan iaitu RM96.00




EXAMO CKM500

Isi Kandungan         :
 450 Biji
Tempoh Penggunaan:
 3 Bulan hingga 1 Tahun
Kesesuaian               :
 Semua peringkat usia dari bayi hingga orang dewasa
Harga                       : RM 56 + KOS PENGHANTARAN POS LAJU RM6 = RM62

EXAMO CKM500

Kelengkapan yang terbaik untuk MINDA DAN FIZIKAL anak-anak. Selain, menyuntik semangat anak kembali ke sekolah, mereka harus diberi supplement yang bertepatan dengan usia mereka.
EXAMO-CKM 500 merupakan sejenis makanan berzat mengandungi nutrien biokimia yang menyuburkan otak dengan menggalakkan pertumbuhan ramisaraf aksosomatik dan aksodendritik pada sel neuron otak. Rumusan EXAMOCKM 500 mengandungi garam tisu biokimia triturat Kalsium Posfat,Kalium Posfat dan Magnesium Posfat dalam juzuk yang tetap. Ia dapat merawat masalah saraf dan mental, takut, cemas, runsing, memberi keyakinan dan membangkitkan semangat. Ia dapat menguatkan daya berfikir dan mencerdaskan akal serta membaiki daya tumpuan, menghapuskan letih lesu, serabut fikiran dan kelesuan otak. Amat sesuai diambil oleh org dewasa dan kanak-kanak bagi menguatkan daya ingatan dan daya hafalan.
Bagi mempercepatkan lagi kesan dan tindak balas, perlu disertakan dengan EXAMO CKM-500 PLUS sebiji seminggu sekali. Ia merupakan booster untuk EXAMO CKM500 menyerap dan bertindakbalas dengan lebih cepat. 

Kebaikan :
  • Mencerdaskan Akal
  • Menguatkan Ingatan
  • Menguatkan Daya Fikir
  • Menenangkan Fikiran
  • Merangsang Kerajinan
  • Menimbulkan minat belajar


EXAMO CKM 500 SESUAI UNTUK SEMUA  PERINGKAT USIA

PERINGKAT BAYI & KANAK-KANAK
Menyuburkan rami saraf otak dan meningkat kecerdasan dari seawal usia
GOLONGAN PELAJAR
Meningkatkan kecerdasan dan daya ingatan,meningkatkan keyakinan diri
GOLONGAN PEKERJA DAN DEWASA
Meningkatkan keupayaan tenaga otak, menghilangkan kelesuan
WANITA HAMIL
Untuk kebaikan ibu dan bayi yang dikandung
GOLONGAN TUA
Melewatkan sindrom lupa dan nyanyuk


FASA 1 ( Dalam Kandungan )
Otak dan saraf tunjang ialah salah satu bahagian yang terbentuk dengan sempurna sewaktu di peringkat janin lagi. Pembentukan otak adalah aktif terutama di peringkat minggu ke 15 hingga ke 20 kehamilan. Ibu mengandung memerlukan nutrien yang mencukupi terutamanya kalsium supaya bayi di dalam kandungan tidak terjejas. Examo CKM 500 mampu membekalkan kalsium yang diperlukan oleh tubuh, menambah darah untuk mengelak berlakunya anemia serta keletihan. Jauhi penggunaan dadah ( termasuk ubat-ubatan tertentu ), kafein, pemanis tiruan, asap rokok atau alkohol yang boleh merencat perkembangan otak dan janin tersebut.

FASA 2 ( Baru Lahir )
Apabila bayi dilahirkan berlaku pertumbuhan otak yang paling aktif sehingga berusia setahun. Pada peringkat ini berlaku perubahan fizikal di dalam otak. Dianggarkan 100 juta sinaps di neuron terbentuk dan bersedia untuk digunakan. Ibubapa perlu prihatin dengan beberapa keupayaan kanak-kanak di tahap ini. Garam tisu Biokimia yang terdapat dalam Examo CKM 500 membantu menyuburkan neuron.

FASA 3 ( Umur 1 -3 tahun )
Menjelang umur kanak-kanak 3 tahun, otak menjadi lebih aktif dan fleksibel. Terdapat lebih 15000 sinaps untuk setiap neuron dan jumlah ini adakalanya lebih banyak serta 2 kali ganda 

aktif dari otak orang dewasa. Rangsangan deria ( seperti mendengar, melihat, merasa bau, dan sentuh ) sebenarnya melatih sel otak untuk berfungsi. Kekurangan rangsangan tersebut boleh melemahkan serta mematikan sel otak. Pada fasa ini juga, ibu bapa boleh mengesan sekiranya ada keabnormalan yang berlaku pada anak-anak mereka yang melibatkan saraf seperti masalah lambat bercakap, gagap , sindrom down, sawan, meningitis dan sbgnya. Examo CKM 500 sesuai diberikan pada usia ini, untuk menambahkan lagi kecerdasan akal mereka. Penyelidik berpendapat, pada fasa ini juga sesuai untuk kita “ membentuk” mereka seperti yang dikehendaki.

FASA 4 ( Persekolahan )
Masalah yang paling kerap dialami oleh para pelajar ialah LUPA, kurang tumpuan, lembap, malas, jemu dan bosan, letih, murung, hiperaktif dan sebagainya. Bebanan pelajaran boleh menyebabkan berlakunya stress dan migrain di kalangan pelajar. Persekitaran seperti sekolah, guru, rakan, keluarga dan tanggungjawab sebagai pelajar memberi kesan terhadap psikologi mereka. Pada fasa ini juga, para pelajar kerap berhadapan dengan ujian dan peperiksaan formal seperti UPSR, PMR, SPM, atau tahap pengajian yang lebih tinggi lagi seperti DIPLOMA atau IJAZAH. Para pelajar disarankan menggunakan Examo CKM 500 yang berfungsi untuk menguatkan ingatan, menambah tenaga mental, mencerdaskan serta mendatangkan ketenangan.

FASA 5 ( Berkerjaya )
Kuat bekerja, tidak sabar, memilih kerja, kelam kabut, takut, banyak kerja, serta suasana kerja yang tidak memberangsangkan boleh memberi tekanan serta mempengaruh prestasi kerja. Pekerja yang dedikasi selalunya berada pada tahap seimbang dari aspek fizikal, mental, emosi dan spiritual. Jadikan Examo CKM 500 sebagai satu makanan tambahan ( food suplement ) harian untuk membantu mengurangkan stress dan kelesuan serta meningkatkan keupayaan tenaga mental.

FASA 6 ( Veteran )
Sejajar dengan peningkatan usia, pelbagai komplikasi akan timbul termasuklah berkaitan minda seperti nyanyuk, Alzheimer, dimentia, Syndrom Parkinson, Menopaus, Lumpuh, Hipertensi yang paling kerap menyerang golongan tua. 
Penggunaan Examo CKM 500 akan membantu mengurangkan risiko masalah-masalah tersebut.







LAIN-LAIN KEBAIKAN PENGGUNAAN EXAMO:


Dapat membantu semua masalah yang melibatkan otak dan saraf:



1.
Payah tidur

2.
Migrain

3.
Lelah

4.
Kanak-kanak degil

5.
Orang pendiam, malu, takut dan pemarah

6.
Gangguan mimpi-mimpi gerun

7.
Pesakit jiwa atau mental






CARA MAKAN
EXAMO CKM 500 (450 biji):
Dikemam dalam mulut


Umur

Kuantiti


Bayi kurang 1 tahun
.................
1 biji


Kanak-kanak (1-7 tahun)
.................
2 biji


Kanak-kanak (7-14 tahun)
.................
3 biji


Dewasa (14 tahun ke atas
.................
4 biji







Minggu

Kekerapan


Minggu pertama
.................
3 kali sehari


Minggu ke-2 dan ke-3
.................
2 kali sehari


Minggu ke-4 dan seterusnya
.................
1 kali sehari











Kesesuaian :
Semua peringkat. Khususnya bagi pelajar dan pekerja yang banyak menggunakan otak untuk berfikir. 






EXAMO CKM 500 PLUS (BOOSTER) 
Isi                             : 16 Biji
Tempoh Pengunaan : 4 Bulan
Kesesuaian               : Semua peringkat. Khususnya bagi pelajar dan pekerja yang banyak 
                                     menggunakan otak untuk berfikir.
Harga                        : RM 28 + KOS PENGHANTARAN POS LAJU RM6 = RM34

EXAMO CKM 500 PLUS (BOOSTER)
Kesan kegunaan
Membantu mempercepatkan tindakan EXAMO-CKM 500 terhadap diri seseorang yang agak lembab menerima kesan baik EXAMO-CKM 500. Peranannya sama seperti pemangkin (catalyst).

Lain-lain kegunaan
Dapat membantu EXAMO-CKM 500 terutama dalam kes-kes berikut:
  • Lupa yang amat teruk
  • Hilang semangat untuk belajar dan bekerja
  • Peribadi terbelah (split Personality)
  • Perasaan mendengar bisikan dari belakang
  • Rasa ada bebola tersangkut di kerongkong


Kemungkinan kesan kemudaratan
Tiada

Cara makan
1 biji 1 kali seminggu
Kemam bwh lidah, jgn telan, jgn sentuh tablet dgn tangan, guna penutup botol.





HARGA  
TERMASUK KOS PENGHANTARAN POS LAJU YANG SELAMAT & CEPAT

Semenanjung Malaysia
CKM 500                    RM62.00
CKM 500 Plus            RM34.00
Ekonopek                   RM86.00



Sabah/Sarawak
CKM 500                     RM68.00
CKM 500 Plus              RM38.00 
EKONOPEK                  RM95.00


KLIK di sini untuk ORDER --> ORDER FORM




INFO TAMBAHAN
Bila hampir peperiksaan galakkan anak anda makan 3 x sehari Examo CKM 500, 2 x seminggu Examo Plus & Mat Sa. Insya Allah membantu anak-anak anda.

PASTIKAN ANDA BELI YANG ASLI !!!



PRODUK MAKANAN TAMBAHAN LAIN :

MATSA : Merangsang kemahiran menimbulkan minat dalam subjek Matematik & Sains

KONSENTRASEE : Memudahkan tumpuan kepada pelajaran.

RELAXAMO : Membantu mengatasi masalah gelisah, gugup atau gementar.  

STAMINEX : Memberi tenaga tambahan kepada tubuh yang letih dan lesu. Bagus untuk ahli sukan dan mereka yang kuat bekerja.  



TESTIMONI

Berikut merupakan testimoni yang saya petik dari laman web Sembang-sembang :

Yusmar
Ahli Produktif

Saya mmg memberi kesemua anak2 saya examoCKM500 + examoCKM500 Plus + Matsa. Cuma yg kecik tu je belum sbb baru 9 bulan lagi pun sblm ni ambik salindah.

Perkembangan tu nampak lebih bertenaga dan cerdas otak, berbanding dulu lmbt. Mudah memberi tumpuan dan bersemangat. Tak cepat letih bila belajar...cuma yg anak lelaki tu malas skit belajar. Paling ketara pada anak sulung saya, dulu dia tidur mlm slu meracau dan lemah semangat. Puas berubat merata, tp lepas ambil examo tidak lg.

Cuma nasihat saya jgn mengharap examo tu anak akan pandai, ianya cuma bantuan utk menguatkan daya fikir...belajar tetap kena.


Edinureen
Ahli Setia  

saya bagi anak makan Examo sejak umo setahun..sekarang dah 2 tahun lebih....ingatannya sgt tajam...cepat menghafal dan belajar....
betul kata yusmar...ianya cuma bantuan utk menguatkan daya fikir...belajar tetap kena.

Kalai
Ahli Baru 

kalau kita penah amik examo ni selama bbrp tahun, pastu berenti, ade ke ape2 kesan sampingan ke.. cam makin otak makin lembap ke ape ke

pastu yg amik ni sampai umur berapa?

Edinureen
Ahli Setia


mcm anak saya sekarang dah stop dekat 6 bulan...alhamdulillah takde apa2 pun side effect...ok jerr masih sama seperti dulu....

LeiLa04
Ahli Interaktif   

quote:

kalau kita penah amik examo ni selama bbrp tahun, pastu berenti, ade ke ape2 kesan sampingan ke.. cam makin otak makin lembap ke ape ke

kalai ~ barangan homoepati takde apa2 site effect, jika stop dan anak jadi lembab, malas, dll kekurangan bukan disebabkan ubat tetapi

1. Pemakanan yg tidak dijaga, maka saraf remi dendrit yg dah tumbuh bila makan examo akan rundum kembali maka anak jadi lah begitu.

2. Biarkan examo sahaja bertindak tanpa ada bantuan pengajaran & pembelajaran yg lengkap untuk membantu anak.

Sebagaimana kata2 mereka yg menggunakan diatas, memang benar.
 


 




0 comments:

Post a Comment